2008/11/05

Den stora, tunga björnen

Inom mig bor en djupt rotat instinkt: som en stor, tung björn. Min vilja och björnens vilja är sällan densamma. När jag vill sova bara lite till håller björnen med, men flinar elakt i smyg. När jag sover vaknar björnen och han vet att min mobil inte har någon snooze-funktion. Han är stor och tung och krossar min egna vilja utan att blinka. Klockan ringer, en halvtimme har gått. Men den stora, tunga björnen är också listig för han viskar i mitt öra att sängen är ett varmt och tryggt ide, och jag går på det. Igen. Sedan sover jag till tolv. Han borde skämmas, björnen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

åh. jag antar att du är karin från karin.slacker.se! halkade in där och följde den bloggen tills den till min stora sorg lades ner. o sen hamnade jag här på något vis. lovely!

Karin sa...

anonym: that's right! vad glad jag blir att du gillar min blogg. men – vem är du?