2008/08/17

Personlighetstest

Jag gjorde ett test för att avgöra min personlighetstyp och se vilka yrken som skulle kunna passa. Och faktiskt, jag väljer att se det här som ett tecken.

“PERSONLIGHETSTYP: Tystlåtna, idealistiska tänkare. Vill tjäna mänskligheten. Strävar efter att leva upp till sina värderingar, som tenderar att vara omfattande och väl genomtänkta. Extremt lojala. Flexibla och avslappnade så länge de inte upplever att någon av deras grundläggande värderingar hotas. Oftast begåvade skribenter. Kvicktänkta, med förmåga att se nya möjligheter. Vill förstå och hjälpa andra.

KARRIÄRER: Skribent, artist, personalvetare, socialarbetare, svensklärare, bildlärare, förskole- och dagispersonal, präst, psykolog, forskare, fritidspolitiker, redaktör, SYO-konsulent, journalist, religionslärare.”

6 kommentarer:

Anonym sa...

Here are my results

Populära och känsliga, med enastående social kompetens. Utåtriktade och empatiska. Uppriktiga och ärliga i sin strävan att förstå hur andra mår. Tycker i allmänhet inte om att vara ensamma. Ser allt ur ett mänskligt perspektiv och ogillar objektiv analys. Mycket framgångsrika i att hantera relationsproblem och att leda debatter. Vill vara till nytta för andra och sätter troligen andras väl före sitt eget.

Karriärer som skulle kunna passa dig:

Lärare, konsulter, psykologer, socialarbetare, personalvetare, präster, affärsbiträden, säljare, HR-personal, direktörer, eventkoordinatorer, politiker, diplomater, skribenter, skådespelare, designers, hemmafruar/hemmamän, musiker.

Karin sa...

mom, i wish i had 'hemmafru' on my list! haha...

Mi sa...

Dude, hemmafru! The dream. Jag fick samma personlighetstyp som Ka, fast första yrke var Inredningsdesigner - mitt drömyrke när jag var liten! (och kanske fortfarande? uh)

Anonym sa...

jag fick nån helt annan personlighetstyp, men tänkte inte på att länka den här... ska göra igen ochvisa, så att ni lär känna mig bättre! haha

pok

Anonym sa...

Din personlighetstyp:

Entusiastiska, kreativa och idealistiska. Kan göra nästan allt som intresserar dem. Socialt begåvade. Måste leva sitt liv i enlighet med sina värderingar. Entusiastiska inför nya idéer, men blir uttråkade av detaljer. Flexibla och öppna för argument. Många och varierade talanger och fritidsintressen.

Karriärer som skulle kunna passa dig:

Skådespelare, journalister, skribenter, musiker, konstnärer, konsulter, psykologer, entreprenörer, lärare, personalvetare, politiker, diplomater, TV-reportrar, marknadsförare, forskare, säljare, artister, präster, PR-ansvariga, sociologer, socialarbetare.

Vad tror ni, stämmer det? Skulle jag bli en bra präst? ;) hehehehe

Karin sa...

maria, inredningsdesigner, that would be sooo you! du är grym på det!

ellen the präst -- varför inte? jag ska ju bli religionslärare... hoho =)