2008/08/10

Way Out West, andra kvällen

Håkan Hellström träffar rakt i hjärtat och jag tror att Nu kan du få mig så lätt är den ultimata kärleksförklaringen. Eller är det Lykke Lis Tonight som är det? Båda lika utlämnande, sårbara och ärliga. Jag kan inte bestämma mig, men jag vet att både Håkan och Lykke är mästare på att fånga publikens hjärtan – en som aldrig behövt anstränga sig och en som nyss har lärt sig.

– Du och jag är lite lika, Lykke.
– Ja, jag tror också det, Håkan. Jag gillar att dansa, du gillar att dansa.
– Och kärleken i vår musik är enkel fast samtidigt så komplicerad.
– Nu kan du få mig så lätt. Vi kanske borde gifta oss?

5 kommentarer:

Anonym sa...

fin bild! minns när du tog den. Tänkte väl att den skulle bli nice. :)

Karin sa...

tycker kornigheten gör sig väl med den mystiska röda bollen, och att vänstra sidan av bilden nästan ser helt monokrom ut är också fint.
hela bilden är dock en slump, men även slumpen kan vara fin.

Emma sa...

Ja, det är nog den ultimata kärleksförklaringen. Jag promenerade hem (från berget jag satt på, utanför konsertområdet) och sjöng/nynnade på just den låten hela vägen.

Karin sa...

du menar håkan va?

Emma sa...

Jo just det.